BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 30, 2010

Engkaulah cahaya kehidupanku....


klu difikirkan sgt tntang kehidupan ini tlalu sukar utk d ungkapkan dengan kata2..terlalu byk cobaan yg perlu d tumpaskan untuk merialisasikan kehidupan yang baik d masa yg bakal kita tempuhi selepas ini..terlalu byk liku2 kehidupan yang perlu kita tempuhi dalam kehidupan harian kita..well sebagai manusia,kita mempunyai fikiran yang kita dapat luahkan dengan perbuatan kita..kadang kala kita xtahu,samada perbuatan kita itu baik atau buruk...yang pastinya kita akan lakukanya mengikut keselesaan masing2..kan...hehe...melakukan suatu perkara juga harus didahului dengan fikiran....bagi pendapat saya la..hehe...samada apa yang kita bakal lakukan itu menyakitkan hati org lain or x...tp kita manusia lupa akan semua itu...yang pasti,kita buat apa yang kita suka...apa yang kita hendak lakukan dan apa yang terbaik untuk kita..kadang kala manusia leka dengan melakukan satu perbuatan dengan mementingkan diri sendiri...dunia2...


just mahu share sedikit dengan kwn2 yang melawat blog ini...semuanya tentang kehidupan seseorang iaitu 'aku'....

kehidupan aku mula berubah sejak aku mula mengenal 'DIA'...

dahulu...waktu umur mencecah remaja sekitar 15tahun...perasaan ingin tahu,ingin mencuba membelenggu fikiran..dan menjadi cobaan dalam liku2 kehidupan...kehidupan aku semakin lama semakin teruk la katakan...walaupun aku tidak mengeluarkannya dengan menunjukkan siapa aku sebenarnya...berlakon dan terus berlakon hahaha...terlalu byk perkara yang aku lakukan..bergaul dengan bermacam2 jenis manusia yang menjadi kawan rapat dan teman hidup...aku tidak peduli apa yang org kata jnji sempoi apa yang aku lakukan hahaha...membuat 'itu' 'ini' dengan sifat duniawi..sangat byk...tp aku xtau samada perlakuan itu baik atau buruk..yang aku tahu aku selesa melakukannya...perbuatan spt gengster dan mcm2 la...hahaha..suda menjadi kebiasaan sewaktu muda2 dulu..hidup dalam kekalahan...cita dulu time zaman jepun hahaha just kiding...

waktu pun berlalu,siang menjadi malam,malam menjadi siang,minggu bertukar minggu,bulan bertukar bulan...hahaha...cewah....

umur pun meningkat mnjadi 18 tahun...d waktu form 6...haha...zaman yang aku xakan lupa,..kehidupan aku berubah...dan aku menerima Dia dalam hidupku...thkz alot untuk kwn yg sentiasa mendorong aku...perubahan yang aku tidak sedari selepas aku mengenal Dia...aku sedari yang aku xperlukan lagi semua yang telah membuatkan aku derita dan membuatkan kehidupan aku menjadi beban waktu itu...semua beban2 yang ada padaku kini telah dilepaskan...
kehidupan aku semakin lama semakin bertambah baik dan luar biasa...

tambahan lg,setelah aku berjaya masuk Universiti...kehidupan aku semakin lama semakin luar biasa..berjumpa dengan kwn yang menjadi famili dalam hidupku...aku xkan lupa...clc la dimana kami selalu berkumpul..1st aku bsyukur klu bukan kerana Dia aku xkan sampai ke tahap ini dan berjumpa dgn kwn2 rapat...ketawa bersama dan sedih bersama...thkz kwn2...love u all...aku xkan lupa kamu semua...walaupun projek2 yang byk semua ini xkan menjadi penghalang dalam perhubungan kita kerana aku percaya ada Dia dalam kita..

hehe..byk sgt pla yg saya tulis ni..hehehe..tp aku percaya apa yang berlaku ini semuanya ada hikmah disebalik kisah 'aku' nie..haha..biarla semua ini menjadi renungan dalam kehidupan kita..walaupun cita ini xdetail sgt...hehehe..aku sangat bersyukur kerana dia ada dalamku..

Siapa "Dia"??

Dia......Yesus yang menjadi juruselamat manusia...yang menjadi cahaya dalam kehidupanku...
terima kasih bapa....love u....engkau membuatkan segalanya indah....


0 comments: