BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 6, 2010

i'm yours...


Lama sudah tidak meluangkan masa dengan laman ini..Dengan tugasan & projek yang aku siapkan hari demi hari dalam kehidupan "U" ini telah mengisi ruang hidupku dan masa membuatkan aku tidak sempat untuk mengisi ruang masa melayan laman ini..Biarlah waktu 30minit ini untukku isi masaku untuk menulis blog 'beautiful life'^^..


Sedar tak sedar,hari demi hari,cepat sungguh masa dan bulan mengambil tempat masing-masing..Aku merasakan kehidupan yang aku lalui ini makin "melangkah demi melangkah" menginjak ke tahun yang makin memakan usia hidupku..well,mybe semua ini membuatkan aku makin mendewasakan aku seusia ini...

Kini......sudah hampir 1 setenggah tahun aku hidup di kepulauan ini...kehidupan aku selama aku hidup d Usm ini sangat memberikan cobaan dan rintangan dalam mengatasi liku2 kehidupanku..sama ada buku yang tebal itu tertulis puitis nan indah atau sebaliknya..biarlah...biar apa pun yang tertulis dalam coretan episod hidup ini ianya telah melengkapkan kehidupan kita manusia yang saling hidup melengkapi antara satu dengan lain...walaupun apa yang tersisah dalam kehidupan kita manusia ini akan memberi pengajaran hidup masing-masing...Tuhan itu mengetahui dari awal hingga akhirnya...dia tahu jalan hidup kita...mujizat yang nyata atas Dia membuatkan kita slalu bersyukur atas apa yang kita nikmati selama kita hidup di dunia ini atas apa yang Dia berikan kepada kita..Berdoa dan terus berdoa,mengucap syukur atas apa yang diberikan oleh-Nya adalah senjata untuk kita menguatkan iman kita sebagai umat yang percaya kepada-Nya..Kekuatan iman yang sering kali dicabar oleh kehidupan sekeliling kita.Namun hidup ini perlu diteruskan kerana ada Dia di dalam kita dan kehidupan kita..Tuhan itu Setia...Andailah ini adalah sebuah permulaan dan pengakhiran cerita hidupku akanku sambut dengan berjuta sukacita yang banyak mendewasakan diri yang kian mengenali hidup ini setiap kali kita bernafas kerana Dia....

Ku bawa sebuah beg yang dipenuhi impian dan cita2 agar menjadi kenyataan disuatu masa yang bakal menjelang..ku bisik telinggaku yang mengetuk pintu hatiku agar seteguh gunung walaupun sekecil batu imanku ini,..namun ku berikan kehidupanku kepadaMu ya Bapa kerana ku tahu ada engkau menceriakan hidupku dalam liku2 kehidupanku...tetapi seandainya sebuah gelas kaca jatuh menghentak lantai,ianya bukan satu kesalahan tapi satu ketenangan yang perlu dilalui dan juga kesyukuranku ke atas pemberianMu kepada ku.....




Aku milikMu Bapa...